Hamil, Siti Nurhaliza Dapat Gelar Kebesaran

Tepat 21 tahun berkarier, Siti Nurhaliza dianugerahi gelar kehormatan.

oleh Eka Laili Rosidha diperbarui 24 Okt 2017, 13:10 WIB
Diterbitkan 24 Okt 2017, 13:10 WIB
[Bintang] Siti Nurhaliza dan Suami
Tepat 21 tahun berkarier, Siti Nurhaliza dianugerahi gelar kehormatan.

Liputan6.com, Jakarta - Kehamilan tampaknya tidak hanya membawa kebahagiaan tapi juga keberkahan bagi Siti Nurhaliza. Hari ini, Selasa (24/10/2017), Siti mendapat gelar kebesaran dari Kesultanan Pahang.

 Siti Nurhaliza

Penyanyi berusia 38 tahun itu dianugerahi gelar kehormatan Datuk Sri bertepatan dengan ulang tahun Sultan Ahmad Shah Pahang. Ditemani sang suami, Datuk Khalid Mohammed Jiwa, Siti kini resmi bergelar Datuk Sri.

"Pertama sekali saya menjunjung kasih KDYMM Tuanku Pahang di atas pengurniaan darjah kebesaran negeri Pahang dan sebagai rakyat Pahang, ini merupakan satu penghormatan kepada saya," ungkapnya di Instagram pribadinya.

Siti merasa sangat terhormat bisa mencatut gelar kebesaran tersebut. Gelar ini diterima Siti Nurhaliza atas kontribusinya yang besar di bidang seni selama 21 tahun berkarya.

 Siti Nurhaliza dianugerahi gelar Datuk Sri dari Sultan Pahang [foto: instagram/ctdk]

"Ini bukan saja penghargaan kepada diri saya seorang tetapi mewakili insan seni yang lain... Alhamdulillah, saya menerima gelaran ini pada usia 21 tahun saya di dalam bidang seni dan penghormatan ini adalah salah satu daripada pencapaian yang mempunyai sejarah tersendiri di dalam karier saya," jelas pelantun "Aku Cinta Padamu" tersebut.

Kebahagiaannya berlipat ganda, apalagi kini dirinya tengah mengandung calon anak pertamanya. "Ini juga adalah rezeki saya dan juga bayi di dalam kandungan saya, rezeki yang datang dalam pelbagai cara yang berbeza," paparnya.

Siti Nurhaliza berharap ia bisa menjaga gelar kehormatan ini dengan baik. "Alhamdullillah, patik menjunjung kasih di atas pengurniaan darjah kebesaran ini dan semoga patik menjadi rakyat Pahang yang berbakti kepada Agama , Bangsa , Negeri & Negara Patik.." harapnya.

Tag Terkait

POPULER

Berita Terkini Selengkapnya